İş Sağlığı ve Güvenliği Üst Kurulu
 
İş Sağlığı ve Güvenliği Üst Kurulu; birimler arasında iş sağlığı ve güvenliği konusunda koordinasyonu sağlamak amacıyla
Üniversite bünyesinde oluşturulan ve en az 15 kişiden oluşan kuruldur.
 
Üst kurul başkanı Rektör / Rektör Yardımcısı'dır. Sekretarya ise İş Sağlığı ve Güvenliği Koordinatörü tarafından yürütülür.
Üst kurul üç ayda bir toplanır, Kurul Başkanı veya üyelerinin üçte birinin teklifi ile olağanüstü de toplanabilir.
 
İş Sağlığı ve Güvenliği Üst Kurul Üyeleri :
a) Rektör / Rektör Yardımcısı,
b) İş Sağlığı ve Güvenliği Koordinasyon Birimi (İSGKB) Koordinatörü,
c) İşyeri Sağlık ve Güvenlik Birimi’nden bir iş güvenliği uzmanı,
ç) İşyeri Sağlık ve Güvenlik Birimi’nden bir işyeri hekimi,
d) Yapı İşleri ve Teknik Dairesi Başkanı,
e) İdari ve Mali İşler Dairesi Başkanı,
f)  Personel Dairesi Başkanı,
g) Sivil Savunma Uzmanı,
ğ) Üniversitede en fazla üyeye sahip iki kamu görevlileri sendikaları konfederasyonlarının birer temsilcisi,
h) Yönetim temsilcileri (iki kişi) ve çalışan temsilcileri (üç kişi) nden oluşan toplam beş kişi,
 
Üst kurulun görevleri :
a) Üniversitenin iş sağlığı ve güvenliği politika ve stratejilerini belirlemek,
b) İş sağlığı ve güvenliği konusunda Üniversite’nin öncelikli ihtiyaçlarına karar vermek,
c) Kurul kararlarını değerlendirmek,
ç) İhtiyaç duyulması halinde kurullar arasında koordinasyon ve bilgi paylaşımını sağlamak,
d) İşyerinde meydana gelen iş kazası ve meslek hastalıklarının veya tehlikelerin sebepleri ve alınabilecek önlemler konusunda gerekli çalışmaları koordine etmek,
e) Kurulların yıllık raporlarını değerlendirerek, Üniversite Yönetimine önerilerde bulunmak,
f) İş sağılığı ve güvenliği ile ilgili mevzuattaki gelişmeleri takip etmek.